Życzenia Wielkanocne

Pogodnych i wesołych Świąt Wielkiej Nocy

Rodzinnej atmosfery świątecznego śniadania

Bogatego zajączka i wiosennego nastroju

Życzy Zarząd i pracownicy Łódzkiego Rynku Hurtowego Zjazdowa S.A.

Zobacz więcej

Informacja

I N F O R M A C J A

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 10.01.2018 r o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni, Zarząd Spółki informuje iż stosownie do Art. 6. 1. Ustawy zakaz, o którym mowa w art. 5, nie obowiązuje na terenie Łódzkiego Rynku Hurtowego Zjazdowa S.A. w zakresie handlu hurtowego artykułami rolno-spożywczymi.

Łódzki Rynek Hurtowy „Zjazdowa” S.A. będzie czynny w każdą niedzielę.

Przypomnijmy, ostatecznie Sejm i Senat przyjął ustawę „O ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz niektóre inne dni” z 10.01.2018. Weszła ona w życie 1 marca 2018 roku. W artykule 6 ustawy ujęto wyłączenia spod tej ustawy.

Zakaz nie obowiązuje:

- pkt 30 na terenie rolno-spożywczych rynków hurtowych prowadzonych przez spółki prawa handlowego, których przeważająca działalność polega na wynajmie i zarządzaniu nieruchomościami na użytek handlu hurtowego artykułami rolno-spożywczymi;

- pkt 31 w placówkach handlowych prowadzonych przez podmioty nabywające towary na terenie rolno-spożywczych rynków hurtowych, o których mowa w pkt 30, w zakresie czynności związanych ze skupem oraz powierzania pracownikowi lub zatrudnionemu wykonywania tych czynności.

To oznacza, że w przepisach uwzględniono postulaty rynków hurtowych, izb rolniczych i Ministerstwa Rolnictwa aby rynki hurtowe i podmioty prowadzące na nich działalność mogły pracować w niedziele.

Godziny pracy rynku nie zmieniły się.

Poniedziałek 00:00 – 24:00

Wtorek 00:00 – 24:00

Środa 00:00 – 24:00

Czwartek 00:00 – 24:00

Piątek 00:00 – 24:00

Sobota 00:00 – 10:00

Niedziela 06:00 – 24:00

Zobacz więcej

20 - lecie Łódzkiego Rynku Hurtowego Zjazdowa

Uroczystość z okazji jubileuszu 20 – lecia Łódzkiego Rynku Hurtowego „Zjazdowa” s.a. oraz Święta Kupca 2017. odbyła się 02.12.2017r. W Hali Expo w Łodzi.

Organizatorami uroczystości był Łódzki Rynek Hurtowy „Zjazdowa” S.A. reprezentowany przez Prezesa Cezarego Kołotę oraz Wiceprezesa Karola Karolaka,

Łódzka Federacja Kupiecka – w osobach Pani Jolanty Zborowskiej, Pana Jerzego Romańskiego oraz Pana Andrzeja Kwietnia oraz Wojewódzki Związek Zrzeszeń Kupców i Usługodawców w Łodzi – reprezentowany przez Pana Roberta Dybalskiego.

Na naszej uroczystości gościliśmy: Prezydenta Miasta Łodzi Panią Hannę Zdanowską, Posłów na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej: Panią Joannę Kopcińską, Panią Alicję Kaczorowską, Panią Małgorzatę Niemczyk, Pana Cezarego Grabarczyka, Pana Piotra Apela oraz Pana Waldemara Budę Panią Bożenę Ziemniewicz oraz Panów Andrzeja Górczyńskiego, Piotra Adamczyka, Dariusza Szpakowskiego – Radnych Sejmiku Wojewódzctwa Łódzkiego. Przedstawicieli Rady Miasta Łodzi w osobach Sylwestra Pawłowskiego, Sebastiana Bulaka, Włodzimierza Tomaszewskiego, Jarosława Tumiłowicza, Bartłomieja Dyba-Bojarskiego oraz Marcina Zalewskiego.

Firmy i instytucje: Łódzką Izbę Przemysłowo-Handlową, Izbę Rolniczą Województwa Łódzkiego, Polską Izbę Handlu, Krajowe Stowarzyszenie Eksporterzy Rzeczypospolitej Polskiej, Lożę Łódzką BCC, Warszawska Izbę Gospodarczą, Makarony Polskie S.A., Expo-Łódź Sp. z o.o., Międzynarodowe Targi Łódzkie Spółka Targowa Sp. z o.o. "Bionanopark" sp. z o.o. Bank Spółdzielczy w Andrespolu, Koncesjonowane Biuro Ochrony "SERVO" KUR i Wspólnicy Sp. Jawna Stowarzyszenie Polskie Rynki Hurtowe reprezentowane przez Prezesa Grzegorza Hempowicza oraz Prezesów i członków zarządu rynków hurtowych z Lublina, Gdańska, Warszawy, Tychów, Białegostoku, Katowic, Zielonej Góry, Poznania, Kalisza oraz Wrocławia. Członków Rady Nadzorczej, akcjonariuszy, pracowników oraz firm z Łódzkiego Rynku Hurtowego „Zjazdowa” S.A.

Z okazji 20 – lecia działalności rynku, Zarząd Rynku uhonorował poniższe firmy i instytucje: AGMAR – Hurtownia nabiałowa

Agrosad sp. z o.o. Produkcja, konfekcjonowanie ziemniaków, warzyw

ANIA Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Anna Biernat – Hurtownia ogólnospożywcza

Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne "BANAD & Synowie" s.c.

Centrum Kupiectwa S.A.

Firma Handlowo Usługowa DŻAMEL – Hurtownia warzyw i owoców

Handel Obwoźny Hurtowy Artykułami Ogólnospożywczy Pochodzenia Krajowego Anna Ryszard Waldemar Gawinek – Hurtownia jaj

ILJO Józef Bartczyk – Hurtownia owoców i warzyw

Zakład Przetwórstwa Mięsnego GROT sp. j.

Zakłady Mięsne PAMSO S.A

Firma Handlowa T&T -– Hurtownia nabiałowa

Wa-Gra– Hurtownia opakowań, art. chemicznych i BHP

Waldi -– Hurtownia warzyw i owoców

VEGA HURT – Hurtownia warzyw i owoców

Zakłady Mięsne „Zbyszko”

Przedsiębiorstwo Handlowe ZIELEX - Hurtownia warzyw i owoców

Firma Handlowa ZJAMEX -Hurtownia nabiałowa

Radio Łódź

Redaktora Przemysława Lisieckiego oraz ekipę Programu AGROEXPRESS realizowanego przez IIIprogram TVP

Bank Spółdzielczy w Andrespolu reprezentowany przez Prezesa Zarządu Włodzimierza Szewca

Chcieliśmy serdecznie podziękować sponsorom uroczystości: Zakładom Mięsnym Pamso S.A. Zakładom Przetwórstwa Mięsnego GROT sp. j. Zakładom Mięsnym "ZBYSZKO" Zbigniew Kruk InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group Cukierni Dybalski Koncesjonowanemu Biuru Ochrony "SERVO" KUR i Wspólnicy Sp. Jawna

Część oficjalną uświetnił występ Pani Anny Jurksztowicz. Zapraszamy do obejrzenia specjalnie przygotowanego filmu z okazji 20 – lecia naszego rynku, krótką fotorelację opublikujemy wkrótce.

Facebook
Zobacz więcej

7 warzyw i owoców sezonowych idealnych na jesień

1. Słodkie ziemniaki (bataty albo pataty) – mają charakterystyczną pomarańczową lub czerwonawą skórkę. Smakują słodko, są miękkie i delikatne. Stanowią znakomite źródło witaminy A! 100 gram w 500 proc. zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminę A (beta-karoten), w ponad 50 proc. na witaminę C i więcej niż w 10 proc. na błonnik. W ziemniakach znajdziemy także witaminę B6 oraz cenne pierwiastki żelazo, potas, mangan, miedź. 2. Dynia – zupa dyniowa króluje na jesiennym stole! Podobnie jak słodkie ziemniaki dynia zawiera sporo witaminy A (beta-karotenu), poza tym to cenne źródło witamin: B1, B2, C, PP oraz składników mineralnych takich jak: fosfor, żelazo, wapń, potas i magnez. Jest niskokaloryczna i beztłuszczowa. Zawiera także pektyny i kwasy organiczne. Od wieków doceniamy właściwości lecznicze pestek dyni. Często są stosowane przeciwko pasożytom przewodu pokarmowego, między innymi tasiemcowi. Poleca się je stosować u dzieci jako całkowicie nieszkodliwe w przeciwieństwie do środków chemicznych przeciw pasożytom. 3. Warzywa kapustne – znakomicie dbają o naszą pamięć. Rzepa, kapusta biała czy włoska, jarmuż, brukiew, kalafior, brukselka, brokuły – cała gama pysznych warzyw, które zawierają ditioltiny i indole związki będące mocnymi przeciwutleniaczami o właściwościach przeciwnowotworowych. Odtruwają organizm, dbając o prawidłową wydolność układu odpornościowego. Przeciwdziałają przeziębieniom i grypie. Według medycyny chińskiej leczą stany związane z gorącem w płucach czyli dreszcze, gorączkę, kaszel, problemy z oddychaniem oraz ból gardła. 4. Granat, żurawina – granat, choć nie jest to nasz krajowy owoc, postanowiłam o nim wspomnieć. To silny przeciwutleniacz, o specyficznym korzystnym działaniu na nasz mózg – zwiększa wydolność pamięci. Sok granatu zawiera niewielką ilość witaminy C, cukry (8-20%), kwas cytrynowy (do 9%) i taninę. Ze względu na swe właściwości ściągające stosowany jest w niektórych chorobach żołądka. Prócz tego, pity systematycznie i przez dłuższy czas, wykazuje działanie przeciwastmatyczne. Co ważne, odwar z kory granatu ma silne działanie przeciwrobaczne, co pomaga pozbyć się m.in. tasiemca. W Polsce polecamy żurawinę, która ma więcej witaminy C i nieco żelaza. Zawiera poliantocyjanidy, które są jednym z najsilniejszych antyoksydantów. Wykazuje liczne działania prozdrowotne, m.in. zwalcza zapalenie pęcherza, zmniejsza ryzyko zawału, chroni przed zapaleniem żołądka. Już jedna szklanka soku dziennie zmniejsza poziom cholesterolu. Poza tym żurawina pomaga zapobiegać próchnicy. 5. Buraki – to doskonały naturalny lek na anemię, obniżoną odporność, kaszel, nadciśnienie, osłabienie organizmu, naturalny suplement dla ciężarnych (zawierają kwas foliowy). Poza tym doskonale alkalizują organizm ( w postaci soku kwaszonego z buraków). 6. Cebulowe – szalotka, szczypiorek, por, cebula i czosnek – badania naukowe potwierdzają, iż te warzywa doskonale pomagają usuwać z organizmu substancje rakotwórcze i inne toksyny. Co więcej, większość z nich możemy uprawiać na własnym parapecie lub balkonie przez cały rok. 7. Fasola – możemy wybierać spośród 20 gatunków fasoli przeznaczonych do spożycia. To cenne źródło białka (świetna dla osób na diecie wegetariańskiej), działa antystresowo, antydepresyjnie, opóźnia proces starzenia. Fasola zawiera dobroczynny błonnik – reguluje ciśnienie tętnicze, poprawia działanie układu pokarmowego. Podczas przeziębienia często domową terapię ograniczamy do czosnku, cytryny i miodu. Tymczasem możliwości jest znacznie więcej! Owoce i warzywa sezonowe to naturalne lekarstwa, które dawkujemy organizmowi w zdrowych posiłkach. Poza tym są łatwo dostępne i niedrogie. Zapraszamy na zakupy po świeże warzywa i owoce na Łódzki Rynek Hurtowy „Zjazdowa” S.A. Źródło:dziecisawazne.pl

Zobacz więcej

Ziemniaki

Solanum tuberosum L to prawidłowa botaniczna nazwa tej rośliny. Najczęściej używany jest synonim tej nazwy – ziemniak w innych rejonach Polski znany jako pyry, kartofle czy grule. Ojczyzną ziemniaka jest Ameryka Południowa. Na nasz kontynent przywędrował w XVI, sprowadził tę roślinę Król Jan III Sobieski dla swojej małżonki Marysieńki. Początkowo ziemniaki traktowano jako roślinę ozdobną i leczniczą, a później stały się podstawą wyżywienia, ratując od głodu ubogą ludność wielu krajów. W Polsce ziemniaki są jedną z najbardziej rozpowszechnionych upraw, a wykorzystywane są na wiele sposobów. Ziemniak w 75% składa się z wody, resztę stanowi sucha masa a w niej 18,5% skrobia, 2% białka oraz 1,5% błonnika. Ziemniaki są bardzo dobrym źródłem składników odżywczych, zawierają magnez, potas, fosfor, żelazo, mangan, wapń oraz niską zawartość sodu – dzięki czemu mogą być spożywane przez osoby cierpiące na nadciśnienie. Ziemniaki nie zawierają cholesterolu, są wolne od nasyconych kwasów tłuszczowych, zawierają niewielką ilość tylko 2% ale za to łatwo przyswajalnego, pełnowartościowego białka oraz dużo błonnika. Ziemniaki są również doskonałym źródłem witamin, zawierają witaminy D,E,K,B1,B3,B6, kwas foliowy oraz dużą ilość witaminy C. Najważniejszą częścią ziemniaka jest zgrubiały pęd podziemny zwany bulwą, natomiast cały nadziemny pęd jest trujący, ponieważ zawiera toksyczny składnik – solaninę, która powoduje zatrucia pokarmowe. Solanina występuje również w ziemniakach młodych – zielonych, niedojrzałych oraz w starych kiełkujących. Dlatego nie zaleca się spożywania takich ziemniaków lub należy je grubo obrać i gotować w dużej ilości wody, dzięki czemu część tej substancji się rozpuści. Ziemniaki uważane są za warzywo tuczące, ale nie końca jest to prawdą. Ziemniak sam w sobie jest rośliną niskokaloryczną 100 g ziemniaka dostarcza nam 77 kcal, natomiast po dodaniu do ziemniaków, sosu, masła, śmietany, skwarków, ziemniaki stają się prawdziwą bombą kaloryczną. Puree ziemniaczane dostarcza nam ponad 90 kcal/100g, a ziemniaki okraszone tłuszczem roślinnym 110 kcal. Jeszcze bardziej kaloryczne są dania w skład których wchodzą ziemniaki, np. kopytka, placki ziemniaczane czy pyzy, jednorazowo mogą dostarczyć nawet 300-400 kcal. Ważny jest również sposób ich przygotowania. Najzdrowsze, najmniej kaloryczne i lekkostrawne są ziemniaki gotowane na parze lub w mundurkach, przez co nie tracą tak dużo cennych składników odżywczych i witamin, głównie C. Ważna jest też długość obróbki termicznej im dłużej je gotujemy tym tracą więcej składników odżywczych, dlatego zaleca się gotowanie ziemniaków w mundurkach ok. 15-20 min w osolonej wodzie by ograniczyć straty do minimum. Duże znaczenie ma sposób pokrojenia bulw – im większa powierzchnia będzie wystawiona na działanie temperatury, czyli im drobniejsze kawałki, tym więcej witamin ulegnie zniszczeniu. Pamiętać też należy aby ziemniaki obierać tuż przed gotowaniem. Trzymane przez dłuższy czas w wodzie stają się prawie bezwartościowe. Ziemniaki można też piec w folii aluminiowej, unikać należy smażenia, gdyż ziemniaki chłoną duże ilości tłuszczu, stają się wysokokaloryczne i ciężkostrawne. Największy wybór ziemniaków przypada na wczesne lato. Młode ziemniaki zawierają mało skrobi i nie są sypkie, im starsze tym są bardziej kaloryczne, ponieważ mają większą zawartość skrobi oraz są bardziej mączyste. Jakość kulinarną odmiany wyraża smak, zapach oraz ciemnienie miąższu surowego i po ugotowaniu. Ciemnienie miąższu surowego (enzymatyczne) zależy od warunków uprawy, zbioru i przechowywania, ciemnienie gotowanego – od składu chemicznego bulwy oraz reakcji pomiędzy żelazem i kwasami organicznymi. Właściwości miąższu (konsystencja, mączystość, wilgotność i struktura ziaren skrobi) są podstawą do wyodrębnienia typów kulinarnych i określenia przydatności konsumpcyjnej odmian: typ A – sałatkowy (konsystencja zwięzła, nie mączyste – nie rozpadające się po ugotowaniu, wilgotne, delikatna struktura) w krajowym rejestrze są jedynie odmiany o pośrednim typie AB, AB-B przydatne na sałatki, do zup, zapiekanek (w plastrach), do przysmażania, dla tych, którzy lubią ziemniaki z wody zachowujące kształt; typ B – wszechstronnie użytkowy (konsystencja dość zwięzła, lekko mączyste – średnio rozsypujące się po ugotowaniu, lekko wilgotne, dość delikatna struktura), odmiany o wszechstronnej przydatności kulinarnej, do ciasta ziemniaczanego (kluski) na frytki, zapiekanki, do gotowania w wodzie, na parze i w mundurkach; typ C – mączysty (konsystencja dość miękka – rozsypujące się po ugotowaniu, mączyste, sypkie, nieco suche, nieco szorstkie), w krajowym rejestrze są jedynie odmiany o pośrednim typie B-BC i BC, przydatne do naturalnego puree, klusek ziemniaczanych, chipsy, pieczone ziemniaki. Kulinarne propozycje: Ziemniaki faszerowane boczkiem i anchois Składniki: 10 listków szałwii, 10 sporych młodych ziemniaków, 4-5 łyżek oliwy, sól, 10 plastrów wędzonego boczku, 10 filecików anchois, 1-2 ząbki czosnku, skórka otarta z połowy cytryny. Szałwie i ziemniaki myjemy, osuszamy. W czubek każdego ziemniaka wbijamy obieraczkę do warzyw lub wąski nóż i wydrążamy otwór średnicy 1-1,5 cm. Skrapiamy ziemniaki oliwą i oprószamy solą. W każdy otwór wkładamy pakuneczek składający się z listka szałwii, anchois, plasterka czosnku i odrobiny skórki cytrynowej. Owijamy ziemniaki boczkiem i układamy w natłuszczonej oliwą formie do pieczenia, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 0C i pieczemy ok. 60 min. W trakcie pieczenia 3-4 razy je przewracamy. Podajemy gorące z surówką z sałaty lodowej i pomidorów. Przekąska z ziemniaków i śledzi Składniki: 5 dużych ziemniaków z mundurków, 3-4 pojedyncze płaty śledziowe, np. matiasy z zalewy z zalewy octowej lub oleju, 3 łyżki majonezu, 3 łyżki jogurtu typu greckiego, 3 łyżki posiekanego kopru, szczypta soli, czosnek Ziemniaki pokroić w grubsze plastry, odsączone płaty śledziowe w dzwonka. Wymieszać majonez z jogurtem, dodać koperek i czosnek z praski. Składniki dokładnie wymieszać. Układać „torciki”: plaster ziemniaka, dzwonek śledzia, odrobina sosu i plaster ziemniaków. Przed podaniem nieco schłodzić, polać sosem i udekorować koprem. Smacznego! Zapraszamy na zakupy na ŁRH „Zjazdowa” S.A. Źródło: www.biomedical.pl RADA nr 9/2015 www.palcelizac.gazeta.pl Zobacz więcej